نوشته شده توسط : پیام

طرح ترافیکی حرکت از ساعت ۱۲-۸ و ۱۶-۱۳ در خیابان های تقی آباد، احمد آباد، کلاهدوز، میدان شهدا، میدان بیت المقدس و چهارراه ابوطالب اجرا می شود و کودکان از طریق گفت وگو، تخلفات رانندگی و ترافیکی را به متخلفان توضیح می دهند و با تحویل بسته های فرهنگی آنها را به نوعی جریمه می کنند.

به گزارش مشهد پیام، اسکندری نژاد مدیر فرهنگسرای ترافیک شهرداری مشهد روز گذشته در نشست خبری از آغاز اجرای طرح ترافیکی حرکت خبر داد و گفت: قرار بود این طرح ترافیکی با نام «انضباط ترافیکی» اجرا شود اما با توجه به اینکه طرح فرهنگی بود و نمی خواستیم جنبه انتظامی بگیرد، نام طرح را به «حرکت» تغییر دادیم.

وی گفت: طرح حرکت یک طرح ترافیکی فرهنگی است که نگاه انتظامی و تجهیزاتی ندارد و هدف آن تغییر رفتار فرهنگ ترافیکی شهروندان از کودکان گرفته تا سالمندان است.

وی با اشاره به مشارکت کارشناسان فرهنگی، نماینده فرهنگسرای ترافیک، پلیس راهور مشهد، سازمان حمل و نقل ترافیک، سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری مشهد در اجرای طرح حرکت اظهار کرد: طرح حرکت با حضور ۱۰۰کودک ۱۲-۱۰ ساله داوطلب به مدت یک ماه در مشهد اجرا می شود.

وی اضافه کرد: طرح ترافیکی حرکت از ساعت ۱۲-۸ و ۱۶-۱۳ در خیابان های تقی آباد، احمد آباد، کلاهدوز، میدان شهدا، میدان بیت المقدس و چهارراه ابوطالب اجرا می شود و کودکان از طریق گفت وگو، تخلفات رانندگی و ترافیکی را به متخلفان توضیح می دهند و با تحویل بسته های فرهنگی آنها را به نوعی جریمه می کنند.

ترویج فرهنگ ترافیکی، قانون مدونی ندارد

در ادامه این نشست، دکتر «سیدمهدی امامی» سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: برای ترویج فرهنگ ترافیک قانون مدونی نداریم که در آن تعریف شود نهادها و سازمان های مختلف در این زمینه چه وظایفی دارند.

وی افزود: اکنون هر سازمانی در حد وظایف سازمانی خود برای ترویج فرهنگ ترافیک فعالیت می کند اما این فعالیت ها کفایت نمی کند.وی با بیان این که بودجه محدودی برای اقدامات فرهنگی ترافیکی داریم اضافه کرد: وقتی قانون مدونی وجود داشته باشد در کنار آن بودجه نیز در نظر گرفته می شود؛ به همین دلیل باید طرح های فرهنگی ترافیک برنامه ریزی شده و مداوم باشد. 

در ادامه این نشست خبری «جعفر شاهرخی» از مدیران سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به این سوال که چرا برای کم شدن ترافیک، ناوگان اتوبوسرانی تقویت و از اتوبوس های دو طبقه استفاده نمی شود؟ گفت: تخصیص بودجه برای خرید اتوبوس در اختیار شهرداری ها نیست و ما نمی توانیم نوع و مدل اتوبوس ها را انتخاب کنیم؛ زیرا این کار توسط معاونت شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام می شود. وی افزود: ۱۰۰دستگاه اتوبوسی را هم که برای خط «BRT» خریداری کردیم با اعتبارات شهرداری مشهد بود زیرا در ۲ سال اخیر دولت برای خرید اتوبوس به ما کمکی نکرده است و با بازسازی ۵۵۰ اتوبوس فرسوده، ناوگان را تقویت کرده ایم.

همچنین «مجید بخت آزما» مدیر روابط عمومی و کارشناس مسائل ترافیکی سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری مشهد اعلام کرد: طرح ترافیکی حرکت ۸سال پیش با همکاری نیروی انتظامی در خیابان احمد آباد مشهد با هدف جلوگیری از پارک خودروها در ایستگاه های اتوبوس و حاشیه تقاطع ها اجرا شد که طرح امسال در بعد فرهنگی آن اجرا می شود.وی افزود: به زودی در کنار طرح حرکت که فرهنگی است طرح انضباط ترافیکی با هدف جلوگیری و برخورد با تخلفات رانندگی با حضور پلیس راهور در مشهد اجرا می شود




:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: